Viser alle 9 resultater

Underholdning til Bryllup

Skal du planlægge underholdning til en bryllupsfest og er du ikke den store taler. Du søger måske gode alternativer til et personligt indslag, hvor du ikke behøver at være i fokus. Vi har flere festlige forslag til at skabe den bedste underholdning. Med et flot fingeraftryks plakat, en kærlig hilsen fra alle bryllupsgæsterne, eller sjove spørgsmål kan du hurtigt og nemt skabe et festligt indslag med få ting.



Genial underholdning til bryllup

Alt behøver ikke være så højtideligt med perfekte taler og romantiske indslag, hvorfor ikke skabe lidt plads til lidt sjov og spas med højt humør, og personlige minder. Det er netop det som er med til at skabe den gode stemning, til en i forvejen festlig dag med alle du har kær.

Der findes rigtig mange gode alternativer til talen med de sjove billeder. Sangen hvor dem med de blå øjne synger en linje, den næste er måske alle kvinder eller dem i sort tøj, osv. Vi kommer gerne med anderledes bud til sjove indslag og sjov underholdning til bryllupsfesten i forskellige prisklasser. Eksempler som ryg mod hinanden quizzen (den med skoen), par quizzen med sjove spørgsmål, gæstebog med kærlige hilsner, fingeraftryks plakat eller ønskeballoner.

Det kan være en god ide at være godt forberedt med at informere toastmaster. Tag gerne tid på hvor lang tid jeres underholdning til bryllupsfesten cirka vil tage, så toastmaster er godt forberedt.

(1) Ryg mod hinanden

Det klassiske indslag og god underholdning til bryllup, som altid hitter til et bryllup. Et nemt indsalg som for alle til at grine og skaber en god stemning hos både brudeparret og gæsterne. Brudeparret skal sidde med ryggen til hinanden, tage deres sko af og bytte den ene, hver sko repræsentere hinanden. Der bliver nu stillet en række spørgsmål, hvor man skal række den ene sko i vejret, som man mener er svaret på spørgsmålet. Dette er en sjov ide til at vise hvor godt de kender hinanden for hele selskabet.

Eksempler på spørgsmål

– Hvem bruger længst tid i badet?

– Hvem roder mest?

– Hvem bruger længst tid om morgenen?

– Hvem er bedst til at lave mad?

– Hvem gør mest rent?

– Hvem drikker mest i byen?

– Hvem kører hurtigst?

(2) Æske med kærlige hilsner

En hyggelig tradition er at samle små hilsner fra gæsterne i en æske, og forsegle den med et fint bånd, og give brudeparret, som så kan gemme den til deres 1 års bryllupsdag, sammen med toppen af bryllupskagen. Med gæstebogenEn Hilsen til Brudeparret” er alt lavet på forhånd, med både spørgsmål trykt på fint papir i en fin hvid æske med magnetlukning.

Tip: Pynt gerne æsken med billeder af parret eller andre kreative dele som beskriver brudeparret og deres kærlighed.

Eksempler på spørgsmål i bryllups hilsen

– Mit bedste minde med jer

– Mit bedste råd til et lykkeligt liv sammen

– Mit bedste date forslag

(3) Bryllupstræ

Med bryllupstræ kan I forevige dagen og festens gæster med aftryk på en flot fingeraftryks plakat. Med et bredt udvalg af forskellige motiver og farver, kan det nemt gøres til et dekorativt element til indretningen efterfølgende, hvor den kan sættes i en flot ramme, sammen med bryllupsbilleder på væggen i stuen.

(4) Ønskeballoner

Der er noget flot og stemningsfuldt over at se balloner eller flyvende lanterner stige mod himlen i aftenskumringen. I kan evt. bede alle gæsterne om at skrive et ønske for brudeparrets fremtid på et stykke papir og putte den i en ballon, som så fyldes med helium eller notere det direkte på en papirlanterne.

Når alle er klar, kan gæsterne stille sig i en rundkreds omkring brudeparret og slippe ønskeballonerne eller de flyvende lanterne på samme tid. For at gøre det ekstra hyggeligt, kan I stille fakler og lanterne rundt omkring.

Tip: Vælg enten en rød ballon (symbol for kærlighed) eller hvide balloner for det rene look.

Klassisk underholdning til dit bryllup

Sjove indslag og underholdning til bryllupsfesten er med til at skabe en god stemning for alle gæster og gøre festen ekstra god for bruden og gommen. Der findes helt sikkert flere gode forslag til fantastisk underholdning til bryllupsfesten, vi anbefaler blot at du nøje overvejer hvad bruden og gommen vil foretrække. Om det er et underholdende indslag, dygtige tryllekunstnere eller anden slags underholdning.